Dagens band/artist - Belle & Sebastian







Meningen med Dagens band/artist är inte att informera er om nya artster,
utan att ta upp artister jag tycker ha betydd lite extra just den dagen.
Just ny är det Belle and Sebastian som gör min dag (eller snarare sakt kväll).
Jag tycker att Belle and Sebastians musik som man kan lyssna på vilken tillfälle som helt.
När man är glad, ledsen, arg etc.

Belle and Sebastian är ett skotskt band som bildades i Glasgow 1996.
Namnet kommer från ett franskt barnbok "Belle et Sebtien"
Deras stil beskrivs som indie, tweeindie, pop.
Många beskriver bandet som ett väldigt "söt, gulligt" band,
men  när man lyssnar noga på deras texter inser man hur depressiva dess musik är.
Melodin må låta glatt men texten ?
Det är där Belle and sebastians kärna ligger...
Bandet består av;   Stuart Murdoch
Stevie Jackson
Chris Geddes
Richard Gulburn
Sara Martin
Mick Cooke
Bobby Kildea

Bandets debutalbum var "tigermilk" och sen dess har bandet släppts åtta album.



Kommentarer
Postat av: jen

Hej vilken mysig blogg(=

Jag har en frågestund i min blogg just nu där du kan ställa din fråga / Åsikt eller bara tycka till om nånting,

vad ska krävas i en blogg för att JUST du ska läsa den ? (=



Hoppas du kan ta den en 5 minutare och gå in i min blogg och va med (= ..

2011-02-24 @ 11:36:40
URL: http://jenniferxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0