onödig musik

Har musiken blivit sämre idag?
Vi får ständigt höra att musik idag är skräp och folk kan inte längre skriva musik.
Det jag kommer fokusera mig på i denna inlägg är att skriva just om låtskriveri.
Vad är poesi och vad som är helt enkelt skräp?

Lil Waynes "Lollipop" är en låt från 2008. Den gick snabbt in i toplistorna, sönderspelades i radion och jahh..man hörde den precis överallt. Men texten då?  Jag tror inte att jag har hört nåt äckligare än detta, varför har jag haft den i min mp3 då?

 

OBS! Känsliga tittare/ lyssnare bör nog inte se/höra på denna klipp

Hiphop världen kryllas av sådant musik. Varende rappare idag har en liknande text.
Vi har Eminem (dock så kan eminen skriva bra texter, men å andra sidan är han bra på att larva runt sig) ,
50 cent etc.
Men man ska inte underskatta hiphop, det finns rappare som kan skriva poetiska texter men tyvärr hör vi mest de som tar musiken på mindre allvar.
Sådant musik ser vi också i indie-världen,  ja...indiefolks tro inte att ni kommer undan mohahah (evil laugh)
Det finns en låt jag nog aldrig kommer att förstå mig på och det är the teenagers låt "homecoming"
dock är bandet också lite mer synthpop..

Jag menar allvar, varför lyssnar jag ens på låten? har nu lyssnat på den sen tre års tillbaka. It don´t make sense.
Låten handlar om en kille som åker till usa och ligger med sin halvkusin? eller... var det halvkusin?
Tjejen tror att det var nåt romantiskt mellan dem medan killen ser det som en one night stand.
Det här är verkligen en onödig låt.

haha ja just det....detta är till alla Family guy där ute :D
"Surfing bird" är en låt som uppmärksammades i ett family guy- avsnitt, och sen dess är det en låt vi ungdomar känner igen. Låten som är från 1963 och framförs av den amerikanska bandet "Trahsham".
Det enda jag kan säga om låten är " FY VA IRRITERANDE DEN ÄR"
Nej, fy va onödig den är.....men samtidigt bör man tänka på om inte låten skulle finnas så skulle vi aldrig ta del av en av family guys roligaste avsnitt :)
Det är själva låten som gör avsnitten rolig.

...och här är originalet.
P.S...jag vet att detta är en gammal låt, och inte tillhör 2000-talet men jah...tycker ändå att den här låten är onödig.
Kalla mig för tråkmåns...men jag tror bokstavligen..eller snarare vet att vi skulle klara oss bättre utan låten "Umbrella".
Hela albumet Good girl, gone bad" går ut på att Rihanna ska uppreppa samma fras hela tiden ex, umbrella ..ella ..ella..ella and so on..eller " shut up and drive..drive..drive..etc.
Och vad är meningen med hela imagen "good girl gone bad"...med andra ord rihanna är för producerat för min smak.

och nu till en annan tjej..som jag faktiskt gillar. nämlingen Fergie. Jag är ett stort fan av Black eyead peace och gillar fergies låtar som "fergalicious" ," glamorous", men jag förstår mig inte på " London bridge"
vad ska london bridge föreställa?
hela texten hänger inte ens ihop.
och nu kommer en dans-dänga...nämlingen "alla som inte dansar " ...ja titeln förklarar redan att låten är ganska onödigt , det är inte som om det vore västa bob dylan -text.
Låten går så här "alla som inte dansar är våldtäksmän"
Men jag gillar den ändå..den är ju dansig.
jag kan rabbla upp hela natten om onödiga låtar, men just nu vill jag sova för att imorgon ska jag plugga plugga plugga. Så jag tänker inte skriva nåt imorgon, för att prioriterar skolan...eller jag kanske lägger upp nåt..maybee...
Men jag kan rekommendera en jätte bra hemsida "songmeaning.com" ..där hemsidan går ut på att analysera olika sångtexter.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejj! Fin blogg!

Hur mår du? :)

Kika gärna in min blogg, just nu är det en stor frågestund på gång. Kanske du undrar någonting ? :)

2011-02-27 @ 10:01:05
URL: http://vendeladahls.blogg.se/
Postat av: liz

jaså? jag visst inte ens att pattison han sjöng. får kolla upp det!:) men ja. han skulle nog locka fel sorts publik också. jag har svårt att tro att twilight-publiken ens vet vem jeff buckley är. james franco verkar vara ganska given för rollen - bra skådis och så liknar han jeff. men jag skulle helst vilja se någon okänd skådis! en bra indie actor..



jag gillar din blogg förresten :) ska fortsätta följa den! håller med dej - det finns så mycket onödig musik. men av någon anledning så är det de som klättrar på topplistorna. den här killen beskriver det ganska bra:

http://www.youtube.com/watch?v=HtGBE3StNSc



:) ha det bra!

2011-02-27 @ 10:50:11
URL: http://ladylazarus.blogg.se/
Postat av: elina

vilken tuff blogg :D allt bra med dig idag ? :D

2011-02-27 @ 14:04:56
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Sofi

SV: Nu när du säger det så ;o men isf var det ett väldigt roligt pr-trick xD

2011-02-27 @ 16:56:18
URL: http://sofihjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0