En vacker låt- Wish you were here

Medan jag skrev spotify inlägget kom jag och tänka på Pink floyd och då började jag tänka på låten "Wish you were here".

Vad är det som gör en låt vacket?
Är det texten, eller melodin?

"Wish you were here" är speciell, den har bägge en vacker text och en vacker melodi.
Är det därför den är så vacker?

Jag tror att det handlar mycket om hur texten och meolodin går ihop. Det finns ett slags avstånd mellan texten och melodin. Det finns perioder där man fokuserar sig först på melodin och sedan på texten.




En vacker låt kan kan kanske inte att förklaras varför den är vacker.
Ibland är det texten som avgör, ibland är det melodin som avgör och ibland kan man bara helt inte förklara varför en låt är vacker.
Men en sak är säkert, "Wish you were here" är nog en av dem vackraste låtarna som har producerats.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: onlyerik

NU HAR DU CHANSEN ATT VINNA LITE PENGAR



OM DU HAR ETT BLOGGERFY KONTO KAN DU SKICKA

TACKING KODEN TILL MIN BLOGG I KOMMENTARERNA !



DOM 10 FÖRSTA FÅR STÅ PÅ TUR

2011-01-04 @ 01:42:06
URL: http://onlyerik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0