Låtar om drömmar

Hade inatt två konstiga drömmar.
Den första var att jag blev jagad i ett hus.
Huset var väldigt konstigt, den var jättetrångt .
Den andra drömmen var att jag var ute med min syster och helt plötsligt var hon helt "bitchig" mot mig.

J, det var två konstiga drömmar jag hade drömt om inatt, men man borde nog inte kalla dem konstiga för att alla drömmar är ju konstiga, helt random helt enkelt.

Tycker att den här inlägget borde handla om låtar som helt enkelt handlar om drömmar.

Om vi börjar först med filmmusik, " Requiem for a dream" är en amerikansk film som handlar om fyra personer som missbrukar droger.  Låten som har blivit känd från filmen har också titel som filmen och det är den som jag tänker läga upp i detta inlägg nu.








Näst på tur är Beyoncé, ni kan nu redan gissa vad det är för låt jag tänker på just nu.
Jo nämlingen "Sweet dreams", under 2009 hörde man låten ständigt på radion och den toppade dem flesta toplistorna. Den här låten är bara så bra gjort.
Dansigt, bra text, oerhört bra sångerska, bra producerat, bra video allt är bara perfekt gjort här.







När vi tänker på "Belle and  Sebastian" tänker vi på några inide/tweepopare som göra lite gullig, glatt och härligt musik.
Well it´s not that sweet.

Det känns lite som om den skottska bandet försöker lura oss lite, använder sig av glatt musik men har rätt så deprimerande texter. Jag är en av dem somlåter mig luras av detta.  Varje gång jag hör Miss Li " I Heard of a girl"
har jag för mig att det är en glad låt men när man fokuserar på texten får man reda på att det handlar om en tjej som begår självmord.

"Judy and the dream of horses" av Belle and Sebastian har ett glattt melodi, men när man fokuserar på texten så får man helt annat inställning av låten.


" Judy never felt so good except when she was sleeping " finner den här delena av texten deprimmerande. Får en ny syn på låten, Den här Judy mår så dålig att hon trivs bäst när hon sover.  Eller vad tycker ni? Hur är ert tolkning kring låten?








Nu kommer en liten gammal klassiker "Sweet dreams are made of this". En liten åttiotals dänga som folk fortfarande minns än idag.






"Dreaming with a broken heart" av John Mayer är en oerhört vackert / sorgligt låt som jag bara älskar.

John Mayer vet verkligen hur man skriver musik.




Kommentarer
Postat av: cindy

JAa :D

Awe tackar !:)

2011-01-04 @ 16:27:55
URL: http://ladybui.blogg.se/
Postat av: KNORKAN

Haha dina drömmar var också konstiga :) De är ganska svåra att tyda tycker jag. Ja nog symbolerar det något, men frågan är vad?

2011-01-04 @ 21:11:38
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0