M.I.A blir inspirerad av Wikileaks

De här senaste 6 månaderna har wikileaks ståt i centrum.
Allt började under sommaren då sajten läckte ut över 30 000 dokument om kriget i irak och under hösten släppte sajten ut flera tusentals diplomatiska dokument.
Dessa händelserna har gjort att man har börjat ifrågasätta internets öppenhet.
M.I.A som inte för ett tag sen släppte ut videon "Born free", där hon kritiserar dem amerikanska styrkorna.
Det är nog inget märkvärdigt allt att hon gör en skiva inspirerad av Wikileaks, hon stödjer sajten.
I twitter skrev hon detta angående om albumet ""ITS THE MUSIC!..... im not saying it should be free im saying it should be freeer VICKILEEKX - leak me NYE!"
Skivan kommer kommer heta Vickileekx och kommer produceras av M.I.A själv, något specifik datum för albumet har inte dykt upp.

Kommentarer
Postat av: emilia

Hej, jag läser din blogg nästan varenda dag! Jag tycker den är super kul att läsa! om du vill kan du kika på min blogg! och om du riktit vill kan du lägga till mig till bloglovin! :)

2011-01-05 @ 13:53:33
URL: http://aboutemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0