Spotify- awsome idé

Ofta när jag lyssnar på spotify så brukar jag ofta tänka på "Fy va awsome att spotify finns"
Det är som en bibliotek fast istället för böcker, så lyssnar man på musik.
Artisterna tjänar också på det, it´s a win,win situation"

Man behöver inte ladda olaglit ner musik längre.

Nackdelen med spotify är ju att alla artister finns inte med, men ja det får man helt enkelt ta.
Anser ändå att det är dåligt att dem enda Pink Floyd låtarna som finns, är bara covers och att det är svårt att hitta bob dylan låtar, det finns för få. me

Det som har blivit ännu  bättre med spotify nu är att man kan lyssna på sina fb vänners musik.

Lastfm.com är en hemsida är som jag kan starkt rekommendera om man vill hitta nytt musik.
Det funkar så att man skriver ett band/artist som man brukar lyssna på, så börjar det spela musik som liknar det bandet/artisten.
Men nu har man ändrat systemet ( nja, det har gått ett tag sen man har ändrat det) så att efter att man har lyssnat på 30 låtar, så betalar man en summa varje månad.

Här är min spotify lista

http://open.spotify.com/user/crazy_taxi/playlist/17GR7JDSGMFDrTni2FBvXL My songs

Kommentarer
Postat av: Karen

Spotify är bäääst.

2011-01-03 @ 21:55:46
URL: http://karinbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0