Robin Thicke- The Evolution of Robin Thicke







Jag skulle kunna skriva om ett nytt album, men har istället bestämd mig om att skriva om en album som kom ut 2006.  Nämlingen "The Evolution of Robin Thicke" av Robin Thicke.
Jag tog tid och lyssna på hela albumet och kom fram till att Robin thicke är helt fantastisk i albumet.
Det känns som om jag kommer att sönderspela hela albumet snart.
Nä, det får inte nog inte hända.
Robin Thickes skäna smoothie R&b,Soul stil går verkligen hem.

Tidigare när jag har recenserat skivor har jag nämnt att jag gillar inte när skivor är "enformiga", "The Evolution of Robin Rhicke" är verkligen inte enformig.
Man kan tro det eftersom att Thicke är känd för att använda sin falsett i alla hans låtar, men han lyckas att undkomma detta genom att ha sammarbete med Pharell och Lil Wayne samt ha ett lite mer funkigare sound i vissa låtar så som "All night long" och "Cocain".


Skrivandet är fantastiskt, Robin Thicke vet hur man skriver. Till skillnad från dem andra singer/songwriter skriver han både  "Kroppsliga"( detta kan vi se en del i hans tredje album, Sex Therapy: the sesson) och det  känslomässiga kärlek. 

Det blir svårt att välja vilken är det bästa spåret i albumet det finns  så himla bra spår så som "Lost Withour u", Would that make U love Me" och Teach U a lesson". 
Med alla dessa bra spår och min intryck av albumet kan jag dra slutsatsen att " The Evolution of Robin Thicke" är utan tvekan en av 00-talets bästa R&B album. 

Betyg: 4/5 
Bästa spår:"Lost Withour u", "Would that make U love Me", Teach U a lesson"

 




Kommentarer
Postat av: Linn

Vill du bli veckans blogg? gå isf in och kommentera "jag är med" kanske är det du som vinner ;) kram

2011-01-24 @ 08:31:02
URL: http://linnhahne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0