Bob dylans ex-flickvän har avlidit

Ni undrar nog varför jag tänker skrive ett inlägg om Bob Dylans ex-flickvän.
Jo, jag tänker göra det eftersom att hon har varit ett inspirationkälla för hans musik.
Suze Rotolo var kvinnan som inspirerade Dylan att skriva låtar så som "Don´t think twice it´s alrght" , "one more morning", "Tomorrow is a long time". 
Hon var 17 år gammal när hon först träffade Dylan i en folk-musik konsert i New York.
Dock så slutade förhållandet när Suze flyttade till Italien och Dylan jah...blev känd.
Hon har varit tyst om detta i fyra decennier, men när Martin scorsses ville intervjua Rotolo i dokumentären " No directing home" ställde hon upp.
Suze blev 67 år och dog i lungcancer 2011 25 februari.
En ung Rotolo och Dylan

Kommentarer
Postat av: elisabeth

VA? :O hur kunde jag missa det? jag som är det största dylan-fanet.. tråkigt :( de är så fina på freewheelin'-albumet.



och ja.. japan.. vad ska man säga? jag hoppas verkligen det inte blir någon enorm kärnkraftsolycka, men allt verkar ju tyda på det. :/

2011-03-16 @ 18:45:28
URL: http://ladylazarus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0