Dagens artist/band-Allister

Min lillasyster är en av dem mest random personer som finns.
För ungefär ett år sen brukade hon snacka om ett band "Allister" hon visste själv inte vad det var för band,
Hon hade en grej där hon skulle skriva random saker på spotify och se vad som dyker upp.
En dag skrev hon "Allister" och hon hittade en skatepunkrock band. Sedan dess har hon snackat om bandet fastän hon vet inte mycket om dem.
Idag när jag frågade henne om vilken band/artist jag borde skriva om i bloggen, svarade hon givetvist : Allister.
Så jag bestämde mig för att skriva om Allister.
(BTW, hon fyller imorgon år, så det här blir en tidig födelsedagspresent)
Allister är en skatepunk-rock band från Chicago. Från börjag hette dem " Phineass Cage" men år 1996 bytte de till "Allister".
Bandmedlemarna träffades i high school.
Bamdmedlemmarna är : Tim Rogner - Sång/gitarr.  Kyle Lewis - gitarr, Scott Murphy - sång/bas, Mike Leverence-trummor.
Bandets detubalbum var Dead ends and girfriend (1999)
Förra året har de släppt albumet "Countdown to Nowhere"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0