Må-bra musik

Hmmm....stavar man må-bra musik eller må bra musik?
..okej i vilket fall tycker jag att jag borde skriva en inlägg om
musik som uppmuntrar mig.
Med tanke på att jag har skrivit en inlägg om "onödig musik"
så tycker jag att jag borde skriva om nåt mer positivare.
Vi alla vet att musik kan framkalla känslor,
det jag tänker skriva om nu är musik som framkallas glada känslor
...that will be fun.
http://open.spotify.com/user/crazy_taxi/playlist/5sS3FKO2K1m02anbiWDAVO Må bra musik
Ofta när man är deprimerad börjar man lyssna på dyster musik,
folk tycker att det hjälper då.
Inte för mig, nej jag måste lyssna på glad musik. Det ska vara brittpop :D
...när jag mådde som sämst började jag sönderspela blur...och gissa vad? jag mådde bättre.
Varenda Blur låt påminner mig om en speciell minne.
Den här låten påminner mig om nationella provet åk. 9
..jag minns att jag var jätte nervös men så fort jag lyssnade
på den här låten lugnade jag ner mig.

Nu kommer en annan britt ... en kvinnlig ..Kate Nash.
Kate Nash är nog mest känd för hennes söta, gulliga stil.
...då kan man nog dra slutsatsen att musiken är likadant-
"Merry happy" är en helt fantastiskt låt.
Man kan inte sluta le när man hör den här låten.
Texten är bra, jag gillar att den handlar om att man
kan klara sig själv utan en viss person, att man klarar sig själv.
Här är en rad ur låten " I can be alone, yeah
I can watch a sunset on my own"¨

''Nu tycker jag att vi tar en amerikan...hahah efter den här snubben
kommer det att dyka upp mer britter...och några fransmän/fransyskor.
Gavin Degraw är killen som är näst på tur.
Jag är en enorm fan av honom, har lyssnat på honom sen hans debut 2004.
Gavin Degraw har rösten varenda kille vill ha. Jag minns att det första
jag tänkte på när jag hörde Gavin sjunga var "wow vilken starkt röst han har".
Sen dess har jag lyssnat på honom.
Det finns så många bra Gavin Degraw låtar som gör mig glada
men tyvärr kan jag inte ta upp alla, men resten har jag lagt upp på min spotify lista.http://open.spotify.com/user/crazy_taxi/playlist/5sS3FKO2K1m02anbiWDAVO Må bra musik

..och nu kommer en låt som de flesta känner nog till, i så fall har ni missat nåt riktigt stort hahaha...
Its time for Afroman - Because I got high.
Jaaah....även om texten är helt sjukt, konstigt är den ändå charmig.

Now it´s time for the first a capella song which hit bilboard.
Den här låten är bara så himla härlig.
Some other britt that make my day....VCR av the XX.
Det som gör den här låten en må bra låt är texten, och melodin.
Texten handlar om två personer som är trygga när dem är med varandra...
..dock är jag väldigt skeptiskt att börjarn påminner om Glasvegas låt "Geraldine"
...men jag föredrar VCRs början
. .. som jag har nämnt tidigare på bloggen, tycker jag att the XX är
ett band man ska hålla ett öga extra på.
De är väldigt kreativa, artistiska. Vi behöver sådana band idag.
Jag tror bokstavligen om the XX slutar spela ( de har nu bara släppt ett album,
håller på med sitt andra..tror jag?) kommer de att betyda mycket för
framtidens artister, såsom joy division, jeff buckley,
The Notorious B.I.G betyder för vissa artister idag ( alla dessa artister har dött när
efter dem har släppt ett album, och var på väg att släppa sitt andra,
andra albumet släpptes efter deras död).
....självklart har jag en större liste av må bra musik..nämlingen på spotify..
Där finns bl.a  Queen
Phoenix
Pulp
The Wombats
The Chemical Brothers
Shakira
Daniel Adams - ray
.... and much much more
http://open.spotify.com/user/crazy_taxi/playlist/5sS3FKO2K1m02anbiWDAVO Må bra musik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0