Yelle - Safari Disco Club

Yelle är en av de artister som man har ingen anning vad den håller på med, men älskar ändå artisten.
För min del kan det bero på att Yelle sjunger enbart på franska..och jah..jag kan inte franska.
Men det är detta som gör henne så bra, även om jag har ingen anning vad hon sjunger om, hon kan sjunga om lasagne, gräsklippare and so on och jag kommer fortfarande dansa till hennes musik.
Fransmänn/fransyskor har en förmåga att kunna göra bra dansmusik, ex justice, daft punk.
Yelle vet vad som krävs att få folk att börja stå upp och dansa.
Hennes dansbeat är en blandning mellan 80-tals synthpop och dagens pop.
Hennes debutalbum "Pop up" innehåller hit som "Je Veux Te Voir"(låten som innebar hennes genombrott)
och"Ce Jeu".
Dett som skiljer albumet "Pop up" och "Safari Disco Club" är att i  "Safari Disco Club" experimenterar Yelle med olika ljud.
Vi får höra alien-ljud, åttiotalssynth, mer rytmiska ljud.
Funkar det?
Tyvärr kan inte hennes låtar spelas på klubbar, det borde dem inte.
80-tals syntpop spelar inte längre på klubbar.
Alla låtar i princip likadant. Öppningspåret " Safari Disco Club" är den enda som skiljer sig från resten.
Jag skulle vilja beskriva låten med en endaste ord: klockrent.
Det är nog det som gör att jag blir besviken när jag har resten av albumet.
Yelle startar med nåt så bra så att man får för höga förväntningar.
Det blir svårt att sätta ett betyg på denna album.
Låtarna är bra, men inte jahh..det blir inte mycket mer än bara bra.
Albumet är bra, Yelle är kreativ och unik men jag vill dansa.

Betyg: Safari Disco Club
Betyg: 3,5 / 5

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha aaaaaaa kfc e bäst ju :D



Har faktiskt hört nån låt med de!

Gillar de :)

2011-03-16 @ 00:44:53
Postat av: Daniella

2011-03-16 @ 14:42:47
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Daniella

- hejsan!

fin blogg, göra idag dåååh? :)

2011-03-16 @ 14:43:28
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Daniella

- hejsan!

fin blogg, göra idag dåååh? :)

2011-03-16 @ 14:43:33
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0