glömde skriva om way out west

nu har jag gjort det igen, har glömt att skriva ...sry
Men jag får upptadera er vad som ar hänt. Förra veckan var jag i way out west så jag får skriva om det.
Dagen började med the war on drugs - och tyvärrr var det inte en bra start, eller så var folk helt enkelt trötta och inte peppade. Men bandet drog inte igång publiken. De hade några bra låtar, men om man hör de i en o en halv timme så börjar deras låtar låta likadant.
Sedan var det billy braggs tur- och det var fanimej en trevlig konsert. Han började helt plötsligt dricka te på scen.
..och så började han prata om pussy riot. Men han drog med hela publiken och det var som en folkfest.
I festivalen hittade jag en ny artist- Jean Grea, en kvinnlig amerikansk rappare.
Hittils var festivalen lite trög, men hon var den enda som fick publiken att hoppa och visa fingret i linné -tältet. Det hela slutade med att alla började dansa. Det här var en av de bästa konserterna jag har sett.
En annan artist som drog publiken var feist.
22.15 spelade bandet som jag längtade till blur.
Och ja...det var en jävligt bra konsert. Blev förvånad att recensenterna endast gav den 3 av 5
De drog igång publiken genom att börja spela de första ackordena av "girls and boys". Och det var fanstasikt att sjunga med till "tender" - det blev en allsång.
De gjorde spelade alla låtarna bra, energin var på topp. Damon albarn gick till och med till publiken och kastade vatten från hans flaska på publiken.
Jag hoppas att detta inte var en av deras sista spelningar. Hoppas de gör ännu en turné, kanske inte just nu men om några år, då de förhoppningsvis  har släppt ett album.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0