Dagens band -cheatahs

 
 
 
För två år sen  då jag var mer aktiv än vad jag är idag så brukade jag skriva om dagens band, då jag presenterade ett nytt eller gammalt band. Jag tycker att jag borde börja med det idag, och nyligen har jag upptäckt ett nytt band från england "cheatahs". Jag hittade de på en engelsk radiostation på nätet.
 
The cheatahs påminer om en alternativ band från 90-talet, de använder sig av lo-fi, garage rock och vissa inslag av psyckadelisk rock. I deras musik hör man influenser av bl.a teenage fanclub,, sonic youth och guidet by voice och flera andra 80/90-tals alternativ band. 
 
Deras album SANS från wichita records  släpps den 26 november, så till alla  er känner som känner  någon som älskar sådant musik, nu vet ni vad ni ska köpa till dem till  julklapp. Jag har hört vissa låtar ur deras kommande album, och alla är jättebra! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Sv: Haha jo det skulle det nog vart!
Men jag tror ändå provet gick rätt bra som tur det :D.

2012-11-19 @ 07:06:48
URL: http://missitessi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0