bästa musikårtiondet

NME har nyligen skrivit om det bästa musikåret, de har inte gemensamt kommit överrenns om ett år då musiken har varit bäst och istället har skribenterna fått själva att skriva vad de tycker.
Det har fått mig att fundera vilket år jag tycker har varit det bästa året för musiken. Men jag kan inte komma på ett år, 1979 brukar ofta vara med i dessa sammanhang, vi hade punk, new wave, disco. 1994 anses också , blurs parklife, oasisdefinitely maybe, pavement - crooked rain, crooked rain. 1967- jimi hendrix, beatles - st peppar lonely heart club club, the doors-the doors.

Men jag kan inte välja ett år som har betytt mycket för musiken. Det har ständigt funnits år då musiken har gått framåt. istället kan jag välja ett årtionde. Okej, inte helt en utan två årtionde. Det skulle vara 70-talet och 90-talet. Under 70-talet utvecklades inte bara många olika musikgenren, utan de fick ett stort plats bland toplistorna,

Det andra årtiondet är 90-talet, ja, det är ingen hemlighet att jag är galen i britpop och amerikansk alternativ musik under 90-talet. Så det blir inte konstigt att jag väljer 90-talet. Många band under denna tid fick inspiration från band under 60-talet(britpop) 70-talets punk(grunge) men gjorde något unikt av det. Det hände mycket på bara 10 år, hiphopen fick större betydelse, radiohead släppte ok computer. Men det sista året av 90-talet var sämre, då vi fick britney spears.
 
vad tycker ni? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0