Bästa spotify-appen

Jag är en av de som är überglad över att man kan använda sig av appar på spotify. Det har blivit ett nytt sätt för mig att komma i kontakt i ny musik. så jag tänkte dela med mig några av mina favo-appar på spotify.

DFX radio
- det här är en app som jag använder mig mycket av, när du lyssnar på ett band klickar du på denna app och de skapar spellista baserad på liknande band.

Fuse
- jag har redan nämt den här appen förr, men det går ut på att den skapar spellistan baserat på en aktuell händelse.

Swarm FM
- Om du är en av de som älskar att stalka dina vänner är den här appen något för dig. Spotify delar redan information om vilka band och artister dina vänner har lyssnat på. Men den här får vi veta lite mer i detalj. Man kan också kolla upp vad man själv lyssnade på förra året

NME
- ja ni vet nog att jag läser mycket NME så självklart gillar jag appen också. Här kommer man direkt i kontakt med deras spellistor men framför allt blir det mycket enklare att hitta nytt musik då allt finns på samma sida och man behöver inte klicka sig fram som t.ex som på hemsidan

Blur
- Till alla Blur-fan där ute, men de kunde ha förbättrat den. T.ex att man kommer i kontakt med andra fan

Tweetvine
- här får man veta vad folk haschtagar på twitter (musik), man får en blick över vad som är populärt just nu.

Any Descen Music
- Samlar recensioner av olika album.

Vilka appar brukar ni använda?

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Använder mig väldigt ofta utav Soundrop, sjukt lätt att hitta musik (som man gillar) som man aldrig hört förut :)
Annars kör jag väl en del Swarm, funkar lika bra som Lastfm om man vill ha sina senaste releaser.

2012-11-06 @ 19:30:22
URL: http://www.musiktipset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0