Jake Bugg- Jake Bugg

Det är ingen hemlighet att det är en konst att göra en bra album, att få lyssnare att bli intresserad från start till slut. Tex, Pixies - doolittle, My bloody valentine - loveless, blur -Parklife, pink floyd - wish you where here och nu Jake Bugg av Jake Bugg.

Idag när jag fick veta att albumet nådde toplistan i UK, tog jag mig tiden att lyssna på albumet och jag är glad att jag gjorde det. I Albumet hör vi influenser av Bob Dylan, alex turner, oasis, buddy holly, detta är bara några få. Debut albumet startar med Lightning Bolt som har sina influenser i folkmusik. Two fingers påminner om Alex Turners soloalbum. Taste it är en blandning av folkmusik och dagens indierock-band. HMen vid slutet så börjar låtarna låta lite likadant. Fastän jag tycker om det här så skulle det inte skada att höra ett litet gitarr riff eller ett liten fint pianospel.

Att pojken endast är arton år gammal  får mig att känna mig stolt, då vi 94:or har något bättre(mycket bättre) att bidra för  musiken än Justin Bieber.



4,5/5

Kommentarer
Postat av: anna

haha tur att någon gör de :D de enda bra me hösten ä att de ä fint :)

2012-10-22 @ 18:58:48
URL: http://annamarialarssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0