Långa låtar

Spotify har länge försökt att ta sin idé ett steg längre, nu handlar det inte endast om att lyssna på musik gratis utan att kunna dela med sina vänner och hitta nytt musik. Ett sätt är att de ständigt lanserar nya appar, och ut av dem är appen fuse. Där de ständigt lanserar nya playlist i ett viss ämne, och en av dessa playlist kallas " longest pop songs playlist"då man har samlat långa låtar. Jag fick då en idé att skapa själv en sådan. Det är en konst att göra långa låtar, man måste ständigt få lyssnare att fortsätta att lyssna, Jag ska inte ta med de låtarna som är flera timmar långa, utan mellan 7-30 minuter långa. lista.
 
Vi börjar med Pink floyd, detta är inte konstigt då de är just kända för sina långa låtar. Vilket är ganska normalt för psykadeliskt musik. 
 
 
Fast låten är 23 minuter lång så dras man ändå med, och jag anser att det här är en av pink floyds bästa låtar. Den här låten finns i albumet "meddle" och inte "the dark side of the moon"
 
kraftwerk-autobahn
 
 
 
 
sen så har vi sonic youth, bandet är kända för att experimentera med ljud, speciellt sitt gitarrspel. Vi brukar säga att deras musik oljud, men nej! säger jag. De tog det psykedeliska musiken till ett helt nytt nivå och har inspirerat många band. DIamond sea går inte att lyssna på youtube, så jag länkar spotufy-länken. spotify:track:3VPcTNaPygluDU1JzaIpoC
 
 
 
Sen så har vi the doors "the end"
 
 
 
The grateful dead - turn on you love light (cover)
spotify:track:4XO4pQpx4lpKgbWMgbsQRK
 
 
The stone roses - i am the ressurection ( min favoritlåt av bandet)
spotify:track:5ikdUUm6JbnEVnp35c7dvy
 
sugar hill gang- rappers deligh
 
spotify:track:6AnFAilzQ7aVzc4NzUgeuF
 
the beatles- i want you/she so heavy
 
http://www.youtube.com/watch?v=x4CzqrPZtXk
 
Jimi Hendrix/the jimi hendrix experience - Voodoo chile spotify:track:0auKlivXpm76wR63mMJ3pR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0